Valmennus

Tulevaisuuden asiakaskokemusjohtaja

Bain & Companyn tutkimuksen mukaan: ”80 prosenttia yrityksistä sanoo tuottavansa erinomaista asiakaskokemusta. Vain 8 prosenttia asiakkaista on samaa mieltä.”

Kuilu yritysten käsityksen ja asiakkaiden todellisen kokemuksen välillä korostaa asiakaskokemuksen johtamisen kriittistä merkitystä. Panostamalla asiakaskokemukseen yritykset voivat paitsi erottautua kilpailijoistaan myös rakentaa kestäviä asiakassuhteita ja kasvattaa liiketoimintansa arvoa.

Tulevaisuuden asiakaskokemusjohtajien on ymmärrettävä, miten luoda merkityksellisiä ja odotukset ylittäviä kokemuksia. Ennakkoilmottaudu keväällä pidettävään valmennukseemme ja opi, miten voit olla edelläkävijä asiakaskeskeisen liiketoiminnan rakentajana.

Tehtävänä parempi asiakaskokemus

Tulevaisuuden asiakaskokemusjohtaja -valmennuksessa opit johtamaan asiakaspolkuja, kehittämään palvelun koettua laatua ja rakentamaan liiketoiminnan asiakkaan ympärille eikä tuotteiden. Opit tuntemaan asiakkaiden odotukset ja jopa ylittämään ne. Autamme sinua olemaan entistä haluttavampi asiakkaillesi. ​

Valmennuksen hinta on 1 500 € + alv.​

Tule mukaan loistavaan porukkaan!

Ennakkoilmoittaudu kevään 2024 valmennukseen

Valmennus toteutetaan toukokuussa, ilmoittautumisaika on 26.2. - 15.3.2024.

Valmennuksen sisältö

Valmennus toteutetaan kolmen työpajan sarjana ja niitä tukevina henkilökohtaisina sparrauksina. Valmennus järjestetään kokonaan verkossa, joten voit helposti osallistua, olit fyysisesti missä tahansa. Valmennusryhmään otetaan mukaan 5-10 osallistujaa. Valmennus toteutetaan online Teamsissa/Zoomissa.

Kenelle valmennus on tarkoitettu?

  • Koulutus on tarkoitettu johdolle ja asiakaskokemuksesta vastaaville tahoille sekä asiantuntijoille, jotka ovat vastuussa käytännön asiakaskokemukseen vaikuttavista toimista.

  • Kaikille, jotka haluavat ymmärtää asiakaskokemusta kokonaisvaltaisemmin.

Työpaja 1: Asiakaskokemus strategiassa

Missä asiakas on strategiassa ja liiketoimintasuunnitelmassa? Entä millä tavalla asiakas näkyy hallituksen ja johdon agendalla? Tässä työpajassa käsittelemme asiakaskokemukseen liittyviä strategisia valintoja ja luomme ison kuvan siitä, mitä asiakaskokemuksen johtamisen kokonaisuus oikein on. Vertailemme myös erilaisia case-yrityksiä ja arvioimme osallistujien omaa lähtötilannetta.

Työpaja 2: Asiakaskokemuksen kehittäminen (3 h)​

Mitä asiakas tästä sanoisi? Toisessa työpajassa perehdymme yhdessä asiakaslähtöiseen palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen. Hyödynnämme muotoiluajattelua ja –menetelmiä ihmistieteistä prototypointiin. Käsittelemme myös sitä, miten hyödynnämme dataa ja asiakaspalautetta kehittämisen tukena. Työstämme myös osallistujien omaa casea palvelupolkujen ja moniulotteisen asiakaskokemuksen näkökulmista.​

Työpaja 3: Asiakaskokemuksen johtaminen arjessa (3 h)

Suunniteltua asiakaskokemusta on mahdollista johtaa – toisin kuin sattumanvaraista. Viimeisessä työpajassa pohdimme, miten asiakaskokemusta voi johtaa niin asiakasrajapinnassa kuin tavoitteiden ja mittareiden avulla. Saamme ratkaisuja siihen, miten asiakaskokemus lunastetaan jokaisessa asiakaskohtaamisessa ja miten varmistamme saumattomuuden kokonaisuuksien välillä. Alustamme jokaisen osallistujan omaa Asiakaskokemuksen johtamisen käsikirjaa.

Valmentajat

Tulevaisuuden asiakaskokemusjohtaja -valmennus toteutetaan yhteistyössä Digital Rebelin ja Desigmatters Studion kanssa. Valmentajina toimivat Jenni Saarenpää ja Johanna Laurinen.

  • Jenni on toinen valmentajista ja Digital Rebelin perustaja. Jennillä on 20 vuoden kokemus asiakaskeskeisestä liiketominnan kehittämisestä ja johtamisesta. Jenni on auttanut luomaan ja toteuttamaan ihmislähtöisiä strategioita sekä innovoinut prosesseja, uusia liiketoimintalähtöjä ja palveluita niin startupeissa kuin kansainvälsissä korporaatioissa.

  • Toinen valmentajista on Johanna. Hän on bisneshumanisti ja strateginen muotoilija, Designmatters Studion perustaja. Johanna on hyödyntänyt palvelumuotoilua asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisessä jo 2000-luvun alusta saakka. Johanna toimii yrityksille liikkeen johdon konsulttina niin strategiatyössä kuin innovaatioiden kaupallistamisessa.