Asiointiportaalin kokonaiskonseptin luominen gloaabille finanssitoimijalle

Haaste

Nykyiset asiakasportaalit olivat tulleet teknisen käyttöikänsä päähän ja ne haluttiin uudistaa kokonaan loppuasiakkaiden tarpeita vastaaviksi. Organisatiossa kaivattiin apua portaalien konseptointiin ja asiakaskeskeisen asiakkaita osallistavan lähestymistavan tuomiseen osaksi organisaation arkea.

Asiakas

Globaali finanssitoimija

Miten autoimme?

Sisäisten sidosryhmien haastattelut

Asiakaspolkujen määritys, ideointi, konseptointi, sekä prototypointi

Asiakashaastattelujen suunnittelu ja toteutus

Konseptin iterointi palautteen perusteella

Liiketoiminta- ja asiakasvaatimusten määritys

Viestintä eri sidosryhmille

Ratkaisu

Digital Rebel oli osa asiakkaan tiimiä ja vastuussa asiakasportaalin konseptoinnista eri asiakassegmenteille, asiakkaiden ja sisäisten sidosryhmien osallistamisesta sekä liiketoiminta- ja asiakasvaatimusten määrittelystä.

Työ aloitettiin haastattelemalla ensin sisäisiä sidosryhmiä ongelmien ja tarpeiden tunnistamiseksi. Tämän jälkeen määriteltiin kokonaiskuva, asiakaspolut sekä ideoitiin ensimmäinen versio konseptista ja prototyypistä. Konseptia käytiin myös Enterprise arkkitehdin kanssa läpi alustavien teknisten tutkimusten aloittamiseksi.

Tämän jälkeen haastateltiin asiakkaita ja käytiin heidän nykyistä tapaansa toimia, motiiveja, tarpeita ja ongelmia läpi. Tarinankerronnan tukena käytettiin prototyyppiä ja esiteltiin idea uudesta asiakasportaalista. Palautteen perusteella konseptia iteroitiin sekä määriteltiin liiketoiminta- ja asiakasvaatimukset ennen kuin tarkan tason käyttöliittymäsuunnittelu ja tekninen toteutustyö aloitettiin. Työn edistymisestä viestittiin säännöllisesti koko organisaatiolle demoamalla edistystämistä, palautteita ja tuloksia.

Digital Rebel oli osa asiakkaan tiimiä ja vastuussa asiakasportaalin konseptoinnista eri asiakassegmenteille, asiakkaiden ja sisäisten sidosryhmien osallistamisesta sekä liiketoiminta- ja asiakasvaatimusten määrittelystä.

Jenni Saarenpää/CEO

jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790

Jutellaan lisää

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.