Riippuvuuksien hallinta peruspankkijärjestelmä uudistuksessa

Haaste
Laajamittainen core banking -uudistus ja liiketoiminnan transformaatio-hanke sisälsi paljon kompleksisuutta: yli 100 uudistettavaa liiketoimintaprosessia, useita core banking -järjestelmäuudistuksia, useita tiimejä ja toimialueita siiloissa, epäselvä riippuvuuksien omistajuus, joka vaikutti päätöksentekoon.
End-to-end-liiketoimintaprosessin näkymän puute johti liiketoimintatavoitteiden ja järjestelmätoimitusten epäyhtenäisyyteen. Hankkeessa kipuiltiin aliprojektitason tekemisten vs. tiimirajat ylittävän etenemisen varmistamisessa.
Asiakas
Finanssiryhmä
Miten autoimme
Johti toiminnallisia riippuvuuksia — tunnisti, viesti ja varmisti oikea-aikaiset päätökset tiimirajat ylittävän etenemisen turvaamiseksi
Koordinoi liiketoimintapuolen työkokonaisuuksia ja loi prosessilähtöisen toimintamallin
Edisti end-to-end-prosessinäkökulmaa eteenpäin pilkkomalla monimutkaisia liiketoimintaprosesseja toteutettaviksi epiceiksi tiimien ja toimialueiden kesken
Seurasi kehityksen etenemistä liiketoimintaprosessin näkökulmasta, ei pelkästään järjestelmäkyvykkyyksien perusteella
Koordinoi yli 100 liiketoimintaprosessin uudistusta organisaation laajuisesti
Tuki hanketason suunnittelua fasilitoimalla PI-suunnittelusessioita, edisti eri sidosryhmien välistä yhteistyötä yli siilorajojen
Ratkaisu
Tässä liiketoimintavetoisessa koordintointiroolissa Digital Rebel vastasi toiminnallisten riippuvuuksien hallinnasta, tunnistamisesta, viestinnästä ja oikea-aikaisista päätöksistä, joilla varmistettiin tiimirajat ylittävä eteneminen.
Koordinoi liiketoimintapuolen työkokonaisuuksia ja auttoi luomaan prosessilähtöisen toimitusmallin
Johti end-to-end-prosessinäkymää: auttoi pilkkomaan kokonaisia liiketoimintaprosesseja toteutettaviksi epiceiksi yli tiimien ja aliprojektien
Auttoi seuraamaan kehityksen etenemistä E2E-liiketoimintaprosessin näkökulmasta (ei vain järjestelmäkyvykkyyksiä)
Koordinoi yli 100 liiketoimintaprosessin uudistamista
Tuki hanketason suunnittelua: fasilitoi PI-suunnittelusessioita ja auttoi purkamaan sidosryhmien välisiä siiloja.

Asiakas käynnisti laajamittaisen liiketoiminnan ja sisäisten peruspankkijärjestelmien uudistuksen saadakseen liiketoimintahyötyä ja tehokkuutta, parantaakseen asiakaskokemusta sekä modernisoidakseen toimintamalleja ja yrityskulttuuria.
Jenni Saarenpää/CEO
jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790
Jutellaan lisää
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä. Voit myös varata tapaamisen kalenterista.