Tuotejohtaminen MS Dynamics CRM projektissa finanssiryhmälle

Haaste
Asiakas toteutti merkittävän liiketoimintatransformaation, jossa uudistettiin kaikki liiketoimintaprosessit, asiakaspolut sekä useita sisäisiä teknisiä järjestelmiä ja henkilöstön työkaluja, lisäksi rakennettiin uusi asiakasportaali. Projekti vietiin läpi monitoimittajaverkostossa useina aliprojekteina, joista yksi oli CRM-projekti, jolla oli riippuvuuksia muihin. CRM-projekti jaettiin useisiin osa-alueisiin, joista kukin oli Epic Ownerin johdettavana ja vastuulla. He vastasivat liiketoimintavaatimusten määrittelystä sekä suunnittelun, toteutuksen, integraatioiden ja testauksen tukemisesta.
Asiakas
Finanssiryhmä
Miten autoimme?
Tuotehallinta Epic Owner -roolissa
Epicien, käyttäjätarinoiden, spesifikaatioiden ja virheiden määrittely
Oman Epic-alueen johtaminen sekä sprinttisuunnittelun ja backlogien hallinta
End-to-end-liiketoimintaprosessien määrittelyn tukeminen
Käytettävyyden varmistaminen
Suunnittelun, toteutuksen, integraatioiden ja testauksen tukeminen
Ratkaisu
Digital Rebel vastasi useista keskeisistä osa-alueista suuressa MS Dynamics CRM -projektissa. Päävastuut olivat:
Varmisti, että liiketoimintaprosessit määriteltiin ja vastasivat organisaation tarpeita; loi niistä epicejö, käyttäjätarinoita ja spesifikaatioita.
Keräsi ja tarkensi liiketoimintavaatimuksia sekä määritteli ne konkreettisiksi suunnittelu- ja kehitystehtäviksi
Backlog- ja sprinttihallinta: priorisoi oman alueensa product backlogia, johti sprinttisuunnittelua, roadmapia ja aikatauluarvioita
Ylläpiti sidosryhmäviestintää ja dokumentoi oman alueen toteutusta tai vaatimuksia koskevia virheitä
Koordinoi end-to-end-prosessien käytettävyystestausta; loi käyttäjätarinoita virheistä ja parannuksista
Auttoi sidosryhmiä linkittämään liiketoimintatavoitteet koko projektin lopputuloksiin
Ennen käyttöönottoa: toimi projektipäällikkönä yli 100 liiketoiminta- ja järjestelmäohjeen päivittämisessä

Asiakas toteutti merkittävän liiketoiminta- järjestelmäuudistuksen, jonka tavoitteena oli saavuttaa liiketoimintahyötyjä, parantaa asiakaskokemusta sekä uudistaa toimintamalleja ja yrityskulttuuria.
Jenni Saarenpää/CEO
jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790
Jutellaan lisää
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä. Voit myös varata tapaamisen kalenterista.