Uuden liiketoiminnan ideointi ja konseptointi elintarvikealan yritykselle
Haaste
Asiakkaalla oli MVP versio olemassa uudesta hyvinvointiin liittyvästä palvelusta, mutta he kaipasivat kokonaan uusia radikaaleja näkökulmia ja ideoita uusien liiketoimintamahdollisuuksien tutkimiseen sekä konseptointiin .
Asiakas
Elintarvikealan yritys
Miten autoimme?
Trendianalyysi
Kilpailija-analyysi
Innovointityöpajat
Ideointi ja konseptointi
Prototypointi
Asiakastutkimusten suunnittelu ja toteutus
Ratkaisu
Digital Rebel oli osa asiakkaan tiimiä ja lähdimme määrittämään hyvinvointiin liittyvää uutta liiketoimintaa. Aloitimme määrittämällä hyvinvointiin liittyvän viitekehyksen, jonka perusteella teimme trendianalyysin. Lisäksi teimme kattavan kilpailijatutkimuksen, joka myös dokumentoitiin myöhempää käyttöä varten.
Työpajoissa ideoitiin sekä mietittiin erottautuvuustekijöitä ja liiketoiminnallisia vaikutuksia. Ideoita jatkotyöstettiin ja luotiin erilaisia konsepteja eri asiakassegmenteille. Teimme myös interaktiivisen prototyypin. Ideoita testattiin myös asiakkailla niin kvantitatiivisin kuin kvalitatiivisin tutkimusmenetelmin.
Työpajoissa ideoitiin sekä mietittiin erottautuvuustekijöitä ja liiketoiminnallisia vaikutuksia. Ideoita jatkotyöstettiin ja luotiin erilaisia konsepteja eri asiakassegmenteille.
Jenni Saarenpää/CEO
jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790
Jutellaan lisää
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.