Prosessien uudistaminen gloaabille finanssitoimijalle

Haaste

Asiakkkaalla oli useita niin toimintaan kuin asiakkuuksien hoitamiseen liittyviä prosesseja, joissa oli kitkaa eri funktioiden ja toimijoiden välillä aiheuttaen näin tehottomuutta, päällekkäistä tekemistä ja turhautumista.

Eri liiketoimintojen välillä sekä myös eri maissa oli omat tavat toimia, mutta myös lainsäädäntö aiheutti omat haasteensa, miten asioita voidaan kussakin maassa hoitaa.

Prosessit eivät myöskään aina olleet aidosti kytköksissä asiakaspolkuihin aiheuttaen liian organisaatiolähtöisen tavan toimia arvonluonnin kärsiessä.

Asiakas

Globaali finanssitoimija

Miten autoimme?

Nykytilan analyysi ja ongelmien tunnistaminen

Haastattelut ja työpajat asiantuntijoille sekä johdolle

Ratkaisuvaihtoehtojen konseptointi prosessien uudistamiselle ja sujuvoittamiselle

Sparraukset ja iteroinnit

Ratkaisu

Digital Rebel oli osa asiakkaan tiimiä ja lähdimme uudistamaan useita eri prosesseja osallistamalla sekä asiantuntijoita ja johtoa niin haastatteluiden kuin työpajasarjojen avulla.

Analyysin perusteella muodostimme nykytilanteesta kokonaiskuvan sekä tunnistimme ongelmat ja kitkan eri funktioiden ja roolien välillä.

Konseptoimme viitekehyksen, jota käytimme prosessien uudistamiseen, sujuvoittamiseen, tehostamiseen sekä asiakaskeskeisyyden lisäämiseen.

Konseptoimme viitekehyksen, jota käytimme prosessien uudistamiseen, sujuvoittamiseen, tehostamiseen sekä asiakaskeskeisyyden lisäämiseen.

Jenni Saarenpää/CEO

jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790

Jutellaan lisää

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.