PALVELUMUOTOILULLA SAAT LIIKETOIMINTASI LENTOON!
Haluatko tietää, miten ja millaisilla palveluilla täyttäisit asiakkaittesi tarpeet ja toiveet? Palvelumuotoilu on asiakaskeskeistä innovointia ja suunnittelua sekä palveluiden jatkuvaa kehittämistä luovin menetelmin. Palvelumuotoilulla osallistat asiakkaasi ja omat työntekijäsi ensimmäisestä päivästä alkaen, näet kokonaiskuvan asiakkaan silmin, pienennät liiketoiminnan riskejä ja poistat organisaatioiden välisiä siiloja.
Onko teillä kiire rynnätä suoraan toteutusvaiheeseen ilman, että asiakkaiden tarpeita on tutkittu ja konsepteja validoitu? Menette mutu-tiedolla ja toivotte hartaasti, että julkaisun jälkeen joku haluaa käyttää ja vieläpä maksaa palvelunne käytöstä? Palvelumuotoilun avulla asioita voidaan tutkia ja konseptoida eli mallintaa hyvinkin pienin resurssein ennen kuin yhtäkään koodiriviä on koodattu tai isoja investointeja tehty. Liiketoiminnan riskejä voidaan pienentää, kun keskitytään heti alusta asti oikeisiin asioihin ja tehdään ne oikein.
Kuinka voimme auttaa?
Palvelumuotoilu on ihmislähtöistä, osallistavaa, kokonaisvaltaista palveluiden ja liiketoiminnan kehittämistä. Palvelumuotoilussa tutkitaan asiakkaiden tarpeita ja sen perusteella konseptoidaan eli mallinnetaan erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Ratkaisuvaihtoehdot validoidaan asiakkailla ja niitä muokataan palautteen perusteella. Työ on hyvin iteratiivista ja konsepteja on muokattu useaan kertaan ennen kuin yksityiskohtainen käyttöliittymäsuunnittelu ja varsinainen tekninen toteutustyö alkaa. Työ ei myöskään lopu julkaisuun, vaan palvelua parannetaan jatkuvasti seuraamalla dataa ja asiakkaiden käyttäytymistä, keräämällä palautetta ja konseptoimalla uusia palvelualueita. Asiakkaille tehtävien palveluiden lisäksi, palvelumuotoilua voidaan hyödyntää myös omille työntekijöille suunnattujen palveluiden ja työkalujen suunnnitteluun.
Se mikä monesti unohtuu on, että palveluita ja tuotteita ei tehdä itsellemme, vaan asiakkaille. Meidän pitää asettua asiakkaan saappaisiin ja nähdä asiat heidän silmin, ei omasta näkökulmastamme käsin. Sen vuoksi on tärkeää tuoda asiakas ja omat työntekijät mukaan kehitystyöhön heti alusta alkaen. Osallistamalla myös sisäiset sidosryhmät kehitystyöhön, on kaikilla yhteinen missio: arvonluonti asiakkaalle. Siitä myös koko liiketoiminnassa on pohjimmiltaan kyse.
Miten edetä - valitse näistä?
Start
Idean visualisointi ja prototypointi
Ideointi, konseptointi ja idean visualisointi
Prototypointi
Hinta alkaen 6 000 € + alv
Kesto 1kk
Silver
Palvelumuotoiluprojekti
Kaikki Startti-paketin sisältö ja lisäksi…
Asiakastutkimukset
Kilpailija-analyysit
Asiakkaiden ja henkilöstön osallistaminen haastatteluin/työpajoin
Arvolupaus ja asiakaspolut
Konseptin validoinnit
Data analytiikan määrittäminen
Hinta pyydä tarjous
Kesto 3-6 kk
Gold
Oma palvelumuotoilija
Kaikki Silver-paketin sisältö ja lisäksi…
Oma palvelumuotoilija sovitulla allokaatiolla
Asiakaskeskeisten innovaatioprosessien määritys
Asiakaskeskeisen suunnittelukulttuurin tuominen osaksi arkea
Jatkuva parantaminen ja kehittäminen
Hinta pyydä tarjous
Kesto > 3kk
HAE BUSINESS FINLANDIN INNOVAATIOSETELIÄ
Business Finlandin innovaatioseteliä voi taas hakea 24.1.2024 lähtien.
Onko sinulla idea uudesta tuotteesta tai palvelusta, jolla on myös kansainvälistä potentiaalia?
Innovaatioseteli on tarkoitettu pienille yrityksille, jotka ovat alle 5-vuotiaita. Myönnetyn avustuksen määrä on 4 500 euroa ja yrityksen omarahoitusosuus 1 500 euroa.
Lisää aiheesta
-
Uusien liiketoimintalähtöjen konseptointi kokonaisuutena
Arvonluonnin ja tarjooman konseptoinnit ja määritykset
Yli 40 mobiilipalvelukonseptia, useita kymmeniä web- ja sulautettujen järjestelmien palveluita ja palveluekosysteemejä niin B2B ja B2C asiakkaille kuin työkaluja yrityksen omalle henkilökunnalle
-
Lue lisää blogista
-
Lue lisää case esimerkistä.
-
Lue lisää case esimerkistä
-
Lue lisää case esimerkistä
-
Lue lisää case esimerkistä
Jenni Saarenpää/CEO
jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790
Jutellaan lisää
Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.