ASIAKASKOKEMUKSEN JOHTAMINEN

Asiakaskokemus läpileikkaa koko organisaation ja se rakentuu kaikissa asiakkaan ja yrityksen välisisissä kohtaamispisteissä eli vuorovaikutustilanteissa. Systemaattisella ja strategisella asiakaskokemuksen kehittämisellä ja johtamisella voidaan saavuttaa kasvua, kannattavuutta ja kilpailuetua. Oletko valmis nostamaan asiakaskokemuksesi uudelle tasolle ja valjastamaan sen liiketoiminnalliset hyödyt?

Onko asiakaskokemuksen kehittäminen ja johtaminen kaikkien vastuulla ja samalla ei kenenkään vastuulla? Nähdäänkö asiakaskokemus pelkästään asiakaspalveluna ja asiakaspalautteina? Onko asiakas johdon agendalla vai unohtuuko asiakkaan näkökulma aina päätöksenteossa? Onko organisaatiossa asiakaskeskeinen kulttuuri vai onko fokus aina organisaatiolähtöinen? Samalla tavalla kuin liiketoimintaa, myös asiakaskokemusta ja siihen liittyviä toimenpiteitä voidaan ja pitää johtaa. Asiakaskokemus syntyy joka tapauksessa, huolimatta siitä johtaako yritys asiakaskokemusta tietoisesti tai ei.

Kuinka voimme auttaa?

Tyytyväiset asiakkaat ovat uskollisia ja toimivat brändilähettiläinä, kun taas negatiivinen kokemus voi vahingoittaa brändiä, vähentää tuottoja ja johtaa jopa asiakaskatoon. Panostamalla asiakaskokemukseen voit saavuttaa merkittävää kasvua, parantaa kannattavuutta ja luoda vahvan kilpailuedun. Erinomainen asiakaskokemus houkuttelee uusia asiakkaita ja pitää nykyiset tyytyväisinä, mikä johtaa lisämyyntiin ja suositteleviin asiakkaisiin. Nykyään yritysten välinen kilpailu on asiakaskokemusten välistä kilpailua. Asiakaskokemus auttaa erottumaan muista, houkuttelemaan uusia asiakkaita ja tekemään heistä lojaaleja. Asiakkaat ovat yhä vaativampia ja vertaavat kokemuksiaan maailmanluokan toimijoihin, eivät vain paikallisiin tai saman toimialan kilpailijoihin. Sen vuoksi erinomainen asiakaskokemus on kriittinen tekijä liiketoiminnallenne.

Miten edetä - valitse näistä?

Start

Nykytilan analyysi

  • Sidosryhmien haastattelut

  • Nykytilan muodostus ja kehitysehdotukset

  • Yhteinen työpaja löydösten läpikäyntiin

  • Kehitysehdotusten kirkastus ja sparraus

  • Nykytilan analyysi ja konkreettisten kehitysehdotusten dokumentointi

    Hinta 3 500 € + alv

    Kesto 2 vko - 1kk

Silver

Asiakaskokemus-strategian luominen

  • Kaikki Start-paketin sisältö ja lisäksi…

  • Laajempi työntekijöiden ja johdon osallistaminen

  • Asiakas-ymmärryksen kerääminen/hyödyntäminen

  • Yhteinen näkemys asiakkaasta ja heidän tarpeistaan

  • Strategiset valinnat ja toimenpide-suunnitelma

  • Esitysmateriaalit ja viestintä

    Hinta: pyydä tarjous

    Kesto 3-6 kk

Gold

CXO - vuokrajohtaja

  • Chief Experience Officer osaksi johtoryhmää yhteisellä sovitulla allokaatiolla

  • Asiakaskokemuksen ja strategian täytäntöönpanon johtaminen

  • Asiakaspolkujen hallinta

  • Sisäisen toiminnan organisoiminen asiakaspolkujen ympärille

  • Henkilöstön ja johdon kouluttaminen

  • Asiakaskeskeisen kulttuurin edistäminen

    Hinta: pyydä tarjous

    Kesto > 3kk

TULEVAISUUDEN ASIAKASKOKEMUSJOHTAJA -VALMENNUS

Ennakkoilmoittaudu toukokuun 2024 valmennukseen, joka toteutetaan työpajasarjana sisältäen henkilökohtaiset sparraukset.

Tulevaisuuden asiakaskokemusjohtaja -valmennuksessa opit johtamaan asiakaspolkuja, kehittämään palvelun koettua laatua ja rakentamaan liiketoiminnan asiakkaan ympärille eikä tuotteiden. Opit tuntemaan asiakkaiden odotukset ja jopa ylittämään ne. Autamme sinua olemaan entistä haluttavampi asiakkaillesi, saavuttamaan kasvua, kannattavuutta ja kilpailuetua.

Lisää aiheesta

    • Asiakaskokemuksen johtaminen

    • Asiakaspolkujen määritys ja hallinta

    • Asiakaskokemuksen tavoitteiden ja mittareiden määrittäminen ja linkitys liiketoiminnan vastaaviin

    • Asiakasprosessien uudistaminen

    • Asiakaskeskeisen kulttuurin edistäminen

    • Koulutukset

  • Lue lisää blogista

  • Tulevaisuuden asiakaskokemusjohtaja -valmennuksessa opit johtamaan asiakaspolkuja, kehittämään palvelun koettua laatua ja rakentamaan liiketoiminnan asiakkaan ympärille eikä tuotteiden. Opit tuntemaan asiakkaiden odotukset ja jopa ylittämään ne. Autamme sinua olemaan entistä haluttavampi asiakkaillesi. Valmennus toteutetaan työpajasarjana, johon kuuluu myös henkilökohtaisia sparrauksia. Lue lisää valmennuksesta

Jenni Saarenpää/CEO

jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790

Jutellaan lisää

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.