PALVELUMUOTOILULLA SAAT LIIKETOIMINTASI LENTOON!

Haluatko tietää, miten ja millaisilla palveluilla täyttäisit asiakkaittesi tarpeet ja toiveet? Palvelumuotoilu on asiakaskeskeistä innovointia ja suunnittelua sekä palveluiden jatkuvaa kehittämistä luovin menetelmin. Palvelumuotoilulla osallistat asiakkaasi ja omat työntekijäsi ensimmäisestä päivästä alkaen, näet kokonaiskuvan asiakkaan silmin, pienennät liiketoiminnan riskejä ja poistat organisaatioiden välisiä siiloja.

Onko teillä kiire rynnätä suoraan toteutusvaiheeseen ilman, että asiakkaiden tarpeita on tutkittu ja konsepteja validoitu? Menette mutu-tiedolla ja toivotte hartaasti, että julkaisun jälkeen joku haluaa käyttää ja vieläpä maksaa palvelunne käytöstä? Palvelumuotoilun avulla asioita voidaan tutkia ja konseptoida eli mallintaa hyvinkin pienin resurssein ennen kuin yhtäkään koodiriviä on koodattu tai isoja investointeja tehty. Liiketoiminnan riskejä voidaan pienentää, kun keskitytään heti alusta asti oikeisiin asioihin ja tehdään ne oikein.

Kuinka voimme auttaa?

Palvelumuotoilu on ihmislähtöistä, osallistavaa, kokonaisvaltaista palveluiden ja liiketoiminnan kehittämistä. Palvelumuotoilussa tutkitaan asiakkaiden tarpeita ja sen perusteella konseptoidaan eli mallinnetaan erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Ratkaisuvaihtoehdot validoidaan asiakkailla ja niitä muokataan palautteen perusteella. Työ on hyvin iteratiivista ja konsepteja on muokattu useaan kertaan ennen kuin yksityiskohtainen käyttöliittymäsuunnittelu ja varsinainen tekninen toteutustyö alkaa. Työ ei myöskään lopu julkaisuun, vaan palvelua parannetaan jatkuvasti seuraamalla dataa ja asiakkaiden käyttäytymistä, keräämällä palautetta ja konseptoimalla uusia palvelualueita. Asiakkaille tehtävien palveluiden lisäksi, palvelumuotoilua voidaan hyödyntää myös omille työntekijöille suunnattujen palveluiden ja työkalujen suunnnitteluun.

Se mikä monesti unohtuu on, että palveluita ja tuotteita ei tehdä itsellemme, vaan asiakkaille. Meidän pitää asettua asiakkaan saappaisiin ja nähdä asiat heidän silmin, ei omasta näkökulmastamme käsin. Sen vuoksi on tärkeää tuoda asiakas ja omat työntekijät mukaan kehitystyöhön heti alusta alkaen. Osallistamalla myös sisäiset sidosryhmät kehitystyöhön, on kaikilla yhteinen missio: arvonluonti asiakkaalle. Siitä myös koko liiketoiminnassa on pohjimmiltaan kyse.

Miten edetä - valitse näistä?

Start

Idean visualisointi ja prototypointi

  • Ideointi, konseptointi ja idean visualisointi

  • Prototypointi

    Hinta alkaen 6 000 € + alv

    Kesto 1kk

Silver

Palvelumuotoiluprojekti

  • Kaikki Startti-paketin sisältö ja lisäksi…

  • Asiakastutkimukset

  • Kilpailija-analyysit

  • Asiakkaiden ja henkilöstön osallistaminen haastatteluin/työpajoin

  • Arvolupaus ja asiakaspolut

  • Konseptin validoinnit

  • Data analytiikan määrittäminen

    Hinta pyydä tarjous

    Kesto 3-6 kk

Gold

Oma palvelumuotoilija

  • Kaikki Silver-paketin sisältö ja lisäksi…

  • Oma palvelumuotoilija sovitulla allokaatiolla

  • Asiakaskeskeisten innovaatioprosessien määritys

  • Asiakaskeskeisen suunnittelukulttuurin tuominen osaksi arkea

  • Jatkuva parantaminen ja kehittäminen

    Hinta pyydä tarjous

    Kesto > 3kk

HAE BUSINESS FINLANDIN INNOVAATIOSETELIÄ

Business Finlandin innovaatioseteliä voi taas hakea 24.1.2024 lähtien.

Onko sinulla idea uudesta tuotteesta tai palvelusta, jolla on myös kansainvälistä potentiaalia?

Innovaatioseteli on tarkoitettu pienille yrityksille, jotka ovat alle 5-vuotiaita. Myönnetyn avustuksen määrä on 4 500 euroa ja yrityksen omarahoitusosuus 1 500 euroa.

Lisää aiheesta

    • Uusien liiketoimintalähtöjen konseptointi kokonaisuutena

    • Arvonluonnin ja tarjooman konseptoinnit ja määritykset

    • Yli 40 mobiilipalvelukonseptia, useita kymmeniä web- ja sulautettujen järjestelmien palveluita ja palveluekosysteemejä niin B2B ja B2C asiakkaille kuin työkaluja yrityksen omalle henkilökunnalle

  • Lue lisää blogista

  • Lue lisää case esimerkistä.

  • Lue lisää case esimerkistä

  • Lue lisää case esimerkistä

  • Lue lisää case esimerkistä

Jenni Saarenpää/CEO

jenni@digitalrebel.fi
+358 45 868 4790

Jutellaan lisää

Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.